کد خبر : 2757
تاریخ انتشار : شنبه 9 می 2020 - 17:09

مظاهری بهترین دروازبان سال ۲۰۱۶ قاره کهن شد+تصاویر

مظاهری بهترین دروازبان سال ۲۰۱۶ قاره کهن شد+تصاویر
دروازبان کهگیلویه و بویراحمدی تیم ملی فوتبال عنوان برترین دروازبان سال ۲۰۱۶ قاره کهن را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبر امروز از یاسوج، محمدرشید مظاهری ملی‌پوش کهگیلویه و بویراحمدی تیم تراکتور که در فصل ۲۰۱۶ لیگ قهرمانان آسیا با پیراهن ذوب‌ آهن به میدان می‌ رفت، با رای کاربران سایت AFC به عنوان بهترین دروازه بان این دوره از رقابت‌ ها انتخاب شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا که اخیرا تصمیم گفته است تا یک تیم منتخب از ۴ دوره از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا انتخاب کند حالا نام اولین بازیکن اولین تیم منتخب که مربوط به رقابت ها لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۶ است را می داند. نام این دروازه بان رشید مظاهری است که موفق شد ۶۴% کل آرا را به نام خود بزند.

برای انتخاب بهترین دروازه بان آن دوره از لیگ قهرمانان آسیا، رشید مظاهری، دروازه بان وقت تیم ذوب آهن اصفهان و تیم ملی فوتبال ایران به عنوان یکی از پنج دروازه بان در لیست بهترین ها جای گرفت. رشید باید برای رسیدن به عنوان بهترین، با ۴ دروازه بان دیگر می جنگید، گلرهایی به همراه وی بهترین عملکرد را در آن دوره از رقابت ها داشتند.

خالد عیسی از العین امارات، ایگناتی نستروف از لوکوموتیو ازبکستان، شوساکو نیشیکاوا از اوراواردز ژاپن و جانجتویچ از اف سی سیدنی استرالیا چهار نامزد دیگر حاضر در این نظرسنجی بودند که باید شانس خود را برابر گلر ایرانی برای رسیدن به عنوان بهترین دروازه بان ۲۰۱۶ امتحان می کردند. دروازه بان هایی که هرکدام از آنها در آن سال توانستند عملکرد فوق العاده ای از خود به جا بگذارند.

نظرسنجی مورد نظر که حدودا یک هفته پیش آغاز شد در نهایت عصر امروز به پایان رسید و دروازه بان تیم ملی ایران توانست با کسب ۶۴% آرا به عنوان بهترین دروازه بان، خالد عیسی با کسب ۲۷% آرا به عنوان گلر دوم و نستروف با کسب ۵% آرا به عنوان گلر سوم انتخاب شوند.

مظاهری که این روزها با پیراهن تیم تراکتور در لیگ برتر حضور پیدا می کند در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۶ با پیراهن ذوب آهن به میدان می رفت و در پایان نیز توانست عملکرد درخشانی از خود به جا بگذارد. او در ۸ بازی ذوبی ها ۵ بار دروازه خود را باز شده دید و بارها برابر حملات مهاجمان تیم های مختلف ایستادگی کرد و به نوعی در هر دیدار به طور متوسط ۰٫۶ گل دریافت کرده است.

گلر ملی پوش وقت ذوب آهنی ها در ۸ بازی که برابر رقبای آسیایی ایستاد در ۵ بازی موفق شد کلیت شیت کند و دروازه خود را بسته نگه دارد. او البته در سیوهای خود مهارت ویژه ای هم داشته چرا که از مجموع سیوهای او برای مهار توپ در ۸۵٫۳ درصد موفق بود که در نوع خود درصد جالبی به نظر می آید.

سایت رسمی ای اف سی درباره مظاهری می نویسد: همراه با لخویا که اکنون الدحیل نامیده می‌شود، ذوب‌آهن مستحکم‌ترین خط دفاع را در مرحله گروهی داشت و در شش بازی تنها دو گل خورد. این عملکرد بیشتر به‌خاطر نمایش چشمگیر محمدرشید مظاهری در دروازه ذوب‌آهن بود. کسی که یک دروازه‌بان برجسته در این مسابقات بود. ذوب‌آهن در مرحله یک‌هشتم نهایی با شکست مقابل العین حذف شد، اما مهارهای مظاهری جلوه‌ای ماندگار از او به جای گذاشت.

نکته جالب درباره مظاهری و لیگ قهرمانان آسیا اینکه، رشید در بازی های سال ۲۰۱۸ موفق شده بود با کیفیتی بالاتر در مسابقات حضور داشته باشد و در نهایت عنوان بیشترین سیو و درصد موفقیت را پس از پایان بازی به نام خود بزند. با این حال باید دید آیا نام او در میان نامزدهای سال های بعدی لگ قهرمانان آسیا نیز دیده خواهد شد یا خیر.

انتهای پیام/ر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

css.php